مقالات

نام دامنه سایت صرافی را چگونه انتخاب کنیم؟!

خرداد 8, 1403

مطالعه در 7 دقیقه

ثبت دامنه سایت صرافی و انتخاب نام برای راه اندازی سایت صرافی ارز دیجیتال یکی از اقدامات مهم در شروع ایجاد یک سایت اکسچنج است.

امروزه که داشتن یک سایت صرافی ارز دیجیتال برای مبادلات آنلاین ارزی بسیار رایج و متداول شده است، ثبت دامنه exchange و انتخاب نام دامنه و آدرس سایت برای سایت های صرافی بسیار مهم می‌باشد. به عبارت دیگر انتخاب نام دامنه یا همان domain name اولین قدم برای ساخت یک سایت و اولین قدم برای ساخت یک برند قدرتمند است. نام دامنه شما بعدها در همه جا از قبیل لوگو، کارت ویزیت، تابلوی شرکت، تصاویر پروفایل در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی و شعارهای شما و .. به چشم می خورد و نقش بسیار مهمی در ماندن اسم شما در ذهن‌ها و رشد کسب و کار شما در ادامه دارد.

از این‌رو ما در ادامه این مطلب از وب سایت منتوروید قصد داریم به صورت کامل به مبحث انتخاب نام دامنه سایت صرافی و نام آدرس سایت برای انتخاب یک دامنه قدرتمند بپردازیم.

دامنه سایت صرافی ارز دیجیتال

ارتباط نام دامنه سایت صرافی با بخش های مختلف کسب و کار

در زمینه انتخاب نام دامنه سایت صرافی ارز دیجیتال باید به موارد مختلفی توجه کنید تا بتوانید از طریق موتورهای جستجوی بزرگی نظیر گوگل در تیررس مخاطبان خود قرار بگیرید. از طرفی نام دامنه سایت صرافی برای ثبت دامنه باید با طراحی لوگو، تبلیغات، شعار و ... ارتباط داشته باشد. در ادامه نیز می‌خواهیم به ارتباط نام دامنه سایت صرافی ارز دیجیتال با این موارد بپردازیم:

ارتباط نام دامنه با طراحی لوگو logo

ارتباط نام دامنه سایت صرافی با طراحی لوگو logo

نام دامنه سایت صرافی شما باید الهام‌ بخش طراحی لوگوی شما توسط گرافیست باشد. برای نمونه، اگر نام دامنه سایت صرافی مانند “LightningCryptoEx.ir” را انتخاب نمایید، لوگوی شما می‌تواند تصویری از صاعقه را به نمایش بگذارد تا نمادی از سرعت و کارایی را ارائه دهد.

این هماهنگی بین نام دامنه سایت صرافی و طراحی بصری کمک می‌کند تا مخاطب شما بهتر با برند شما ارتباط برقرار کند.

ارتباط نام دامنه صرافی ارز دیجیتال با شعار

ارتباط نام دامنه با شعار

شعار شما باید پیام و ارزش‌های اصلی برند شما را به طور خلاصه و قدرتمند بیان کند. اگر نام دامنه سایت صرافی شما “CryptoOdyssey.ir” ثبت شود، شعار شما می‌تواند به جنبه‌های ماجراجویی و اکتشافی اشاره کند، مثل “سفری به دنیای نامحدود رمزارزها “. این حالت ایجاد داستان و هویت برای برند شما را تقویت می‌کند.

ارتباط نام دامنه صرافی ارز دیجیتال با تبلیغات

نام دامنه سایت صرافی با تبلیغات

نام دامنه سایت صرافی شما در تمامی تبلیغات شما مورد استفاده قرار می گیرد، چه آنلاین و چه آفلاین. این کار نه تنها افزایش دید برند شما را به دنبال دارد، بلکه به یادماندنی‌ تر شدن نام دامنه سایت صرافی ارز دیجیتال را نیز تضمین می‌کند.

مثلاً، اگر تبلیغات خلاقانه‌ای برای “amoCrypto.com”  (عمو کریپتو) طراحی کنید که شامل طنز باشد، این تصویر مثبت و دوست‌داشتنی در ذهن مخاطبان هک می‌شود.

ارتباط نام دامنه صرافی آنلاین با شبکه های اجتماعی

ارتباط نام دامنه با حضور در شبکه‌های اجتماعی

درواقع نام دامنه سایت صرافی، هویت دیجیتالی برند شما می‌باشد. در ادامه به نکات مهمی در ارتباط با ثبت دامنه exchange براساس حضور در شبکه‌های اجتماعی اشاره می‌کنیم:

هماهنگی بین نام دامنه سایت صرافی و نام کاربری شما در شبکه های اجتماعی

با ایجاد یکپارچگی و هماهنگی میان نام دامنه سایت صرافی ارز دیجیتال و نام کاربری شما در شبکه‌های اجتماعی، کاربران می‌توانند راحت‌تر شما را پیدا کنند و در شبکه‌های اجتماعی سردرگم نمی‌ماند. برای نمونه اگر نام دامنه سایت صرافی شما cryptojet.com می‌باشد، بهترین حالت انتخاب نام کاربری اینستاگرام، تلگرام، ایکس (تویترسابق)،فیسبوک یا ... یکسان با کلمه cryptojet است.

حال درصورت عدم دسترسی به این نام، شما میتوانید موارد زیر را برای ثبت دامنه exchange انتخاب کنید:

  • cryptojetـCOM
  • cryptojet.com
  • cryptojet_site
  • cryptojet_exchange
  • و..امثال این موارد که کاربر تمایز کلمه اصلی را به وضوع ببیند.

استفاده از هشتگ های مناسب

استفاده از هشتگ‌های مناسب نیز باعث افزایش بازدید و دیده شدن بیشتر اسم برند شما می‌شود.

سادگی و یادآوری راحت

فرض کنید یک کاربر می‌خواهد در یک گروه واتساپ خانوادگی یا گروه تلگرام اسمی از برندشما ببرد یا آدرس سایت شما را به اشتراک بگذارد؛ در این حالت نام دامنه سایت صرافی شما بهتراست انقدر آسان باشد که حتی افرادی که با زبان انگلیسی آشنا نیستند بتوانند براحتی آن را تایپ کنند و افرادی که ایرانی هستند بتوانند راحت آن را تلفظ کنند.

"همخوانی نام دامنه سایت صرافی با هدف و ارزش های برند"

نام دامنه سایت صرافی ارز دیجیتال شما باید براساس اهداف و ارزش‌های برند شما و در این راستا انتخاب شود.

انتخاب نام دامنه سایت صرافی ارز دیجیتال در ایران

در ایران ممکن است همه چیز با دیگر نقاط جهان متفاوت باشد و قوانین مختلفی در حوزه‌های گوناگون وجود داشته باشد. بنابراین باید به نکات مهم زیر در انتخاب نام دامنه سایت صرافی ارز دیجیتال در ایران توجه کنید:

رعایت قوانین و مقررات

انتخاب نام دامنه سایت صرافی در ایران باید با توجه به قوانین و مقررات کشور انجام شود. بعضی از قوانین و مقررات نانوشته هستند ولی وجود دارند! (برای همین نام دامنه سایت اصلی بهتراست بین المللی باشد.)

سهولت تلفظ و به خاطرسپاری نام دامنه سایت

انتخاب نام دامنه ای که هم در زبان فارسی هم در زبان انگلیسی راحت تلفظ شود و راحت به خاطر مخاطب بماند می‌تواند در جذب بیشتر کاربران کمک کند.

توجه به پسوند یا همان tld دامنه (com ،ir، net ،org و..)

هر دامنه از چند بخش تشکیل می‌شود. در تصویر زیر به این بخش‌ها اشاره شده است.

بخش های مختلف دامنه صرافی ارز دیجیتال

دامنه ir دامنه‌ای است که سایت‌های بزرگی در ایران هم از آن استفاده می‌کنند. برخی کاربران به اشتباه تصور میکنند اگر دامنه ir باشد اعتماد بیشتری می‌توان به سایت داشت.

پیشنهاد ما برای ثبت دامنه exchange استفاده از tld یا پسوند بین المللی (com و..) برای دامنه اصلی است. زیرا درصورت ثبت دامنه سایت صرافی با ir هیچ قانون گذاری و شفافیت درستی در روند کارهای ساماندهی وجود ندارد.

استفاده از دامنه بین المللی برای سئو سایت صرافی ارز دیجیتال نیز بهتر است؛ زیرا برای برخی از خدمات مثل گوگل ادز ads، خدمات آنالیز و سئو دامنه‌های ir تحریم هستند. در نهایت شاید روزی کسب و کار شما بین المللی شود پس از روز اول به این موضوع با چشم انداز صحیح نگاه کنید.

دامنه شما باید ژیمناستیک کار باشد (انعطاف پذیری در آینده)

نام دامنه سایت صرافی شما باید به شکلی باشد که درآینده بتوانید خدماتتان را گسترش دهید و شما را محدود نکند. همچنین تصویری ماندگار و رو به پیشرفت نشان دهد.

نکته: پسوندی که در ایران به صنعت ارزهای دیجیتال اشاره کند میتواند تاثیر گذار باشد.

اهمیت توجه به انتخاب نام دامنه سایت صرافی صحیح

انتخاب نام دامنه سایت صرافی یا دامین برای سایت صرافی آنلاین شما مثل انتخاب نام برای یک فرزند دیجیتال است. بدین صورت که هم باید با عشق و احساس باشد، هم باید به آینده نگاه کنید تا مطمئن باشید که فرزند شما در مدرسه اینترنتی اذیت نمی‌شود. اما نگران نباشید ما  در ادامه کمک می‌کنیم تا بتوانید با دیدگاه عمیق‌تری نام دامنه سایت صرافی خود را انتخاب کنید:

  1. نام دامنه سایت شما باید با ابهت (سخت) باشد. سخت نه از آن نظر که نتوان آن را تلفظ کرد، بلکه منظور قدرتمندی و به یادماندنی بودن آن است.
  2. اسم دامنه سایت صرافی شما باید با فرهنگ و بازار هدف شما همخوانی داشته باشد. برای نمونه اگر در ایران هستید و بازار هدف شما ایرانیان است باید هم در زبان فارسی وزن کلمات مناسب و دلنشین باشد و هم اشاره ای به ارزهای دیجیتال نشان دهد مانند (arzDigital.ir)
  3. از انتخاب نام هایی که شبیه به برندهای معروف هستند دوری کنید. البته این دیدگاه شخصی است و ممکن است شما بخواهید حتی از آنها ایده بگیرید.
  4. نام دامنه سایت صرافی شما باید کوتاه و برای سئو بهینه باشد. درواقع شاید ابتدا (FastCryptoExchangeInTeheran) دامنه خوبی بنظر بیاید اما وقتی مشتریان بخواهند آن را سرچ کنند، ممکن است در همان لحظه خسته شوند و ادامه ندهند.
  5. نامی انتخابی شما باید هم کلیدواژه‌های مهم داشته باشد و هم ساده و کوتاه باشد. کوتاه بودن نام دامنه سایت صرافی بسیار مهم است. برای نمونه (cryptotehran.com) نسبت به دامنه بالا کوتاه تر و دارای کلمه کلیدی crypto است.
  6. خارج شدن از چارچوب ها و انتخاب اسم دامنه مانند گوگل، تویتر یا ایکس نیز اشکالی ندارد.

انتخاب نام دامنه براساس نام صرافی های برتر جهان

در ادامه برای ایده گرفتن برای انتخاب نام دامنه سایت صرافی ارز دیجیتال قصد داریم شما را با نام صرافی‌های برتر جهان آشنا سازیم:

  • Binance
  • Coinbase Exchange
  • Bybit
  • OKX
  • Upbit
  • Kraken
  • KuCoin
  • Gate.io
  • HTX
  • Bitfinex
  • coinex
  • bingx
  • و..

در سایت زیر میتوانید لیست بزرگترین صرافی های جهان را براساس معاملات آنها ببینید:

لیست صرافی های بزرگ جهان

با الهام از این نام‌ها، پیشنهاد می‌کنیم برای انتخاب نام دامنه سایت صرافی خود، ترکیبی از کلمات مرتبط با رمزارز، امنیت، مبادله و ابتکار را در نظر بگیرید. مثلاً، استفاده از کلماتی مانند “crypto”, “coin”, exchange”, “block”, “trade”, “bit”, و “chain” می‌توانند ایده‌های خوبی باشند. برای افزودن بخش منحصربه‌فرد به نام، می‌توانید نام یا مفاهیمی را که نشان‌دهنده ویژگی‌های خاص صرافی شما هستند، مانند سرعت، امنیت، یا دسترسی جهانی، اضافه کنید.

البته این موارد فقط برای الهام و ایده گرفتن است. شما باید اطمینان حاصل کنید که دامنه مورد نظرتان قبلاً ثبت نشده باشد و به خوبی بازتاب‌دهنده برند و ارزش‌های صرافی شما باشد.

انتخاب نام دامنه‌ای که هم آسان برای به خاطر سپردن و هم منحصربه‌فرد باشد، می‌تواند در موفقیت کسب‌وکار شما در فضای رقابتی رمزارزها تأثیر بزرگی داشته باشد.

انتخاب نام دامنه صرافی ارز دیجیتال با هوش مصنوعی

نام دامنه سایت صرافی با کمک هوش مصنوعی

در ادامه ما از هوش مصنوعی کمک خواستیم تا تعدادی نام دامنه ایرانی را برایمان پیشنهاد دهد:

به هوش مصنوعی گفتیم: لطفا ۱۰۰ ایده دامنه صرافی ارز دیجیتال برای کاربران ایرانی به ما بگو که کوتاه و حرفه ای باشد.

نتیجه:

  1. ArzBaran.com
  2. CoinBazar.ir
  3. Sarafyab.com
  4. ParsCrypto.com
  5. BitIran.com
  6. RialBit.com
  7. Arzooni.com
  8. TalaCoin.com
  9. SekeBit.com
  10. RahArz.com
  11. CryptoIran.ir
  12. TabanCoin.com
  13. NoorCoin.com
  14. SarafiDigital.ir
  15. BaranEx.com
  16. DigiArz.ir
  17. SarafiNet.ir
  18. IranEx.ir
  19. ExirCoin.com
  20. PeyvandCrypto.com
  21. SarafiCoin.ir
  22. CryptoRial.ir
  23. ArzTala.ir
  24. IranBitEx.com
  25. SekehEx.ir
  26. BazarBit.ir
  27. DigiSeke.ir
  28. ArzPars.ir
  29. BitParsi.ir
  30. RialEx.ir
  31. TalaEx.ir
  32. IranCryptoEx.com
  33. SarafiCrypto.ir
  34. CoinParsi.com
  35. ParsEx.ir
  36. SekeDigital.ir
  37. ArzEx.ir
  38. BazarCrypto.ir
  39. IranCoinEx.com
  40. BitRial.ir
  41. CryptoBazar.ir
  42. DigiTala.ir
  43. ParsiBit.ir
  44. SarafiArz.ir
  45. TalaRial.com
  46. ExirEx.com
  47. IranBitCoin.ir
  48. CryptoSekeh.ir
  49. RialCrypto.ir
  50. BitBazar.ir

سپس از هوش مصنوعی خواستیم لطفا تعداد ۵۰ عدد دیگر هم پیشنهاد دهید:

نتیجه:

  1. ArzQuick.ir
  2. CoinShahr.com
  3. RialPars.ir
  4. DigiRah.ir
  5. TalaSarafi.ir
  6. BitBazarIran.com
  7. ParsiEx.ir
  8. ExirPars.ir
  9. CryptoRah.ir
  10. IranSarafiCoin.com
  11. TalaBit.ir
  12. SarafiDigi.ir
  13. ArzNav.ir
  14. BitAmin.ir
  15. RialExe.ir
  16. CoinTaj.ir
  17. DigiArzan.ir
  18. SarafiQuick.ir
  19. ExirIran.ir
  20. ParsiTrade.ir
  21. CryptoIranEx.com
  22. IranTala.ir
  23. SarafiCoin.ir
  24. ArzBazar.ir
  25. BitRah.ir
  26. DigiSarafi.ir
  27. RialTrade.ir
  28. TalaMarket.ir
  29. CoinPardis.ir
  30. SarafiEx.ir
  31. ArzIran.ir
  32. BitIranEx.com
  33. CryptoTaj.ir
  34. DigiBazar.ir
  35. RialCoin.ir
  36. SarafiTala.ir
  37. TalaExe.ir
  38. CoinAfarin.ir
  39. IranExe.com
  40. ArzTaj.ir
  41. BitBarg.ir
  42. CryptoRial.ir
  43. DigiRial.ir
  44. SarafiBit.ir
  45. TalaRah.ir
  46. CoinIran.ir
  47. ExArz.ir
  48. IranBitTrade.com
  49. ArzDigi.ir
  50. BitSarafi.ir

بازهم تعدادی ایده دیگر:

  1. NavidEx.ir (نوید به معنای خبر خوب و امیدبخش)
  2. FardaCoin.com (فردا به معنای آینده)
  3. ArzSafe.ir (امنیت در معاملات ارز)
  4. SpeedEx.ir (تاکید بر سرعت تراکنش‌ها)
  5. TechTala.ir (ترکیبی از فناوری و طلا)
  6. RialTech.com (تکنولوژی مبتنی بر ریال)
  7. BitFarda.ir (بیت و آینده)
  8. CryptoAmin.ir (امین به معنای قابل اعتماد)
  9. TalaNova.com (ترکیبی از طلا و نوآوری)
  10. RahCoin.ir (راه به معنای مسیر و روش)
  11. DigiRav.ir (دیجیتال و سفر یا مسیر)
  12. SarafiYaab.com (یاب به معنای کشف و یافتن)
  13. ArzVision.ir (چشم‌انداز ارز)
  14. BazarganCrypto.com (بازرگان به معنای تاجر)
  15. CryptoParvaz.ir (پرواز در دنیای کریپتو)
  16. TalaRooz.ir (طلا و روز، اشاره به روزمرگی و استفاده روزانه)
  17. ArzKav.ir (کاوش در دنیای ارز)
  18. BitRavandi.ir (راوندی به معنای پیشرفت و توسعه)
  19. ParsaCoin.com (پارسا به معنای پاک و دور از فساد)
  20. CryptoBorna.ir (بُرنا به معنای جوان و نوپا)
  21. IranSaraf.ir (ایران و صرافی)
  22. BitBartar.ir (برتری در زمینه بیت)
  23. TalaZar.ir (طلای زر، اشاره به ارزش)
  24. RialDar.ir (دارای ریال، تاکید بر پشتوانه ملی)
  25. ArzBam.ir (بم به معنای بلند، ارتفاعات)
  26. CryptoPedar.ir (پدر کریپتو، به معنای پیشگام)
  27. SarafiShad.ir (شاد، اشاره به تجربه مثبت)
  28. BitShid.ir (شید به معنای روشنایی و نور)
  29. DigiBorna.ir (نوآوری دیتال دیجیتال)
  30. ArzNegin.ir (نگین، به معنای باارزش و منحصربه‌فرد)
  31. CoinRoshan.ir (روشن، به معنای شفافیت و وضوح)
  32. BitMehr.ir (مهر، به معنای محبت و پشتیبانی)
  33. RialSar.ir (سر، به معنای برتری و اولویت)
  34. DigiZarin.ir (زرین، اشاره به ارزش و کیفیت)
  35. SarafiPeykar.ir (پیکر به معنای بنیان و اساس)
  36. TalaPars.ir (طلا و پارس، اشاره به ارزش‌های ایرانی)
  37. ArzBahar.ir (بهار، نمادی از تازگی و رونق)
  38. BitSafir.ir (سفیر، به معنای نماینده و پیام‌رسان)
  39. CryptoBaran.ir (باران، نمادی از باروری و زایندگی)
  40. RialBorna.ir (بُرنا به معنای جوان و نوپا در حوزه ریال)
  41. IranDigi.ir (ایران و دیجیتال، اشاره به فناوری در ایران)
  42. TalaRaaz.ir (راز، به معنای اسرار و عمق)
  43. ArzOmid.ir (امید، به معنای آینده‌نگری و خوش‌بینی)
  44. BitShaparak.ir (شاپرک، نمادی از سرعت و زیبایی)
  45. DigiAfarin.ir (آفرین به معنای ستایش و تحسین)
  46. SarafiRooz.ir (روز، به معنای به‌روز و آگاهی از اخبار)
  47. CoinBahram.ir (بهرام، نشان‌دهنده قدرت و پیروزی)
  48. RialRavan.ir (روان، به معنای سهولت و روانی)
  49. ArzYar.ir (یار، به معنای همراه و پشتیبان)
  50. TalaAndish.ir (اندیش، به معنای تفکر و نوآوری)

خود ما هم چندین دامنه عالی و قدرتمند در بین همین پیشنهادات انتخاب کردیم.

برخی از تجربه های کاربران در انتخاب نام دامنه سایت صرافی رمز ارز

خرید از نیم چیپ یا namecheap

تجربه: متاسفانه بدون علت معقول دامنه را مسدود و از مالکیت خارج می نمایند. بنابراین خرید از این شرکت توصیه نمی گردد. همچنین برای هاستینگر نیز چنین مواردی گزارش شده است. سن دامنه برای خرید

تجربه: اگر مدت خرید دامنه شما ۵ ساله باشد نسبت به 1 ساله میتواند اعتبار بیشتری به همراه داشته باشد.

لطفا هر سوالی درباره انتخاب نام دامنه سایت صرافی داشتید در نظرات بپرسید تا به بهترین شکل شما را راهنمایی کنیم.

-----

گروه انفورماتیک کریپتوجت

دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید

امتیاز شما : 0 از 5

نظر خود را بنویسید

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها


فرم ثبت گزارش

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x